štvrtok 25. septembra 2014

Roast: Čo pokašlali v Destiny (a čo môžu napraviť)

Hurá.... Pár týždňov je tu s nami Destiny. Pecková akcia za strašné milióny, vyzerá naozaj pekne, hrá sa veľmi dobre, dokáže vás namotať. Ale... kde je príbeh? Prečo mi tak strašne laguje multiplayer? A prečo sakra musím hrať tie iste misie dookola?

OK, vybalím hru, vložím do PSka a čakám... čakám úchvatný príbeh z nového sveta. Namiesto toho ma čaká tupé pobehovanie po planétach, ktoré mi veľmi nechce prezradiť za čo, proti komu a kto?

Keď pominiem drobné chybičky ako malú customizáciu postavy (a nemožnosť to zmeniť, ked zistíte že to čo ste si zvolili v toweri vyzerá úplne odporne, ako preoperovaný William Wallace) alebo plytký príbeh (ktorý sa možno časom s DLC bude rozširovať a prehlbovať) tak mi ostáva niekoľko závažných bodov.

Zbrane... Všetci majú rovnaké. Prečo preboha? Vo výsledku všetci používajú automatické pušky a snajperku. Premrhaný potenciál. V Bungie nikdy nehrali poriadne RPG? Apropó, zbrane... Taká drobnosť, ale poteší - čo takto prepínač na mód streľby jednotlivo - dávky? Zbrane síce strieľajú efektné laserové paprsky, ale túto jednoduchú vlastnosť zbraní z 20teho storočia na nich nenájdete.

Prečo preboha musím stále lietať na orbitu? Dlhý loading je celkovo problémom, ale na to aby som z Toweru mohol odletieť na inú planétu som nemusel predsa odlietať a loadovať dáta ako blázon... UX dizajnér mal asi v Bungie dlho choré deti a nestihol pár vecí doladiť. Kľudne som sa mohol stále vracať do Toweru a na mape si vybrať kam pôjdem teraz... Aj tak sa tam často musím vrátiť, preusporiadať výzbroj, vybrať odmeny a vyzdvihnúť nové bounties. Orbita mohla byť vyhradená napríklad na čakanie pri matchmakingu

Prekvapuje aj lag. Hlavne po fiasku čo si s netcode užilo Dice a EA. V Destiny pobehuje viac ako o polovicu menej hráčov a aj tak to trvááá, sekáte do nepriateľa, jeho život ostáva stáť a zrazu padne mŕtvy. A to sme mali k dispozícii na testovanie alpha aj beta verziu!

Destiny som si po týchto beta a alpha testoch začal predstavovať tak trochu ako Diablo v FPS vydaní. Iní spomínali Borderlands (žiaľ, nehral som... zatiaľ :) a niekto čakal MMO FPS. Nuž, ostalo to niekde na pomedzí medzi Call of Duty a tým čo každý čakal. Raj pre Grinderov čo láka na farmenie EXPov a získavanie novej výzbroje. Ako keby autori chceli spravit MMO ale zostali iba pred bránami, lebo nikto z autorov si nevedel spomenúť, čo to vlastne MMO je.

Prečo vlastne nemôžem vymeniť zbrane alebo armor s priateľmi? Prečo? Ja mám pušku ktorú nechcem a musím ju rozobrať. Kamarát po nej zúfalo túži a nie a nie mu padnúť...

Aby sme sa rozumeli... Destiny nie je zlá hra, ale ja nie som recenzent aby som ho pochválil za dobré a svetlé stránky. To si nájdite nejaký časopis (dnes skôr online magazín) s puberťákmi čo za reklamné materiály a hry zadara namiesto domácich úloh píšu recenzie. Nuž, veriť nejakému časáku sa dá u nás ťažko. Chýba nám profesionálna scéna, ale to je na iný článok.

Takže milé Destiny. Plusy sú fajn, si krásnym spestrením dlhého čakania na ďalšie DLC v Battlefielde. Snáď sa polepšíš, lebo inak je to fakt návyková strieľačka... Ešte ma napadá ďalší kopec vecí, ktoré by sa určite dali urobiť lepšie, ale keďže som len level 17, nechám si to ešte prejsť hlavou a hodím na papier v nejako ďalšom článku. Takže milé Destiny - toto bol iba prvý článok, ktorý ťa čaká :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára